Új járműkategóriát kezdett vizsgálni a független szervezet, és háromból két autót kifejezetten gyengének talált biztonsági szempontból, a Nissan Navarát és az Isuzu D-Maxot. A három pick-up közül csupán a Mitsubishi L200-as bizonyult elfogadhatónak a törésteszteken, de ez a típus is csupán jó közepes eredményt ért el.

 

Ugyanakkor a harmadik pick-up, a Mitsubishi L200-as bizonyította, hogy egy alvázas kisteherautó sem feltétlenül életveszélyes. A karosszéria itt stabil maradt, és bár a sofőr mellkasára az elvárhatónál nagyobb terhelés jutott, a típus passzív biztonságát négy csillaggal értékelték a tesztelők, ami átlagos eredménynek számít a mai új autók mezőnyében. Az L200-as a gyermekek védelmére három, a gyalogosgázolási tesztre egy csillagot kapott, és bár ez utóbbi kifejezetten gyenge eredmény, ez a modell összességében mégis biztonságosnak találtatott.

Úgy néz ki, mivel a kisteherautókat korábban nemigen vizsgálták passzív biztonság szempontjából, egyes gyártók nem is törődtek vele saját típusaik megtervezésekor. Az EuroNCAP egyelőre csupán három ilyen autót vizsgált meg, így általánosítani egyelőre nem érdemes, de később nyilván sorra kerül a többi hasonló felépítésű modell is. Kíváncsian várjuk, hogy kiderüljön, a Nissan Navara, vagy a Mitsubishi L200-as bizonyul-e szabályt erősítő kivételnek az Európában kapható pick-upok közül.

 Utószó: Ha valaki esetleg megunta szép új kocsiját, rám számíthat... ...egy pillanat alatt elintézem, mint a  sajátomat sajnos...  :'(

 

A bejegyzés trackback címe:

https://heineken.blog.hu/api/trackback/id/tr93721108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása